Шукати в цьому блозі

30 травня 2022

УПЦ заявила про незалежність від росії. Схоже, це просто спроба «зберегти лице»


Українська Православна Церква оголосила про свою незалежність від московського патріархату. Однак копніть трохи глибше - і зробиться не радісно, а сумно.

У п’ятницю, 27 травня, УПЦ провела Собор, який її священники вже встигли оголосити історичним. І, якщо прочитати лише першу частину Постанови Собору, то це справді так.


 Ось моменти, які й справді могли би претендувати на роль історичних:

  • Собор засуджує війну як порушення Божої заповіді «Не вбивай!» (Вих. 20:13) і висловлює співчуття усім, хто постраждав у війні;
  • Собор звертається до влади України та влади Російської Федерації з проханням продовжувати переговорний процес та пошук сильного і розумного слова, яке б змогло зупинити кровопролиття;
  • виражаємо незгоду з позицією Патріарха Московського і всієї Русі Кирила щодо війни в Україні;
  • Собор ухвалив відповідні доповнення і зміни до Статуту про управління Української Православної Церкви, що свідчать про повну самостійність і незалежність Української Православної Церкви.


Хтось очікував, що ставленики кіріла в Україні осудять благословенну ним війну? Історичний момент? Ні, бо це не вся Постанова. Ось про що йдеться далі: «9. Усвідомлюючи особливу відповідальність перед Богом, Собор висловлює глибокий жаль у зв’язку з відсутністю єдності в українському Православ’ї. Існування розколу Собор сприймає як глибоку болючу рану на церковному тілі. Особливо прикро від того, що останні дії Константинопольського Патріарха в Україні, наслідком яких стало утворення "Православної Церкви України", лише поглибили непорозуміння та привели до фізичного протистояння. Але навіть у таких кризових обставинах Собор не втрачає сподівання на відновлення діалогу. Для того, щоб діалог відбувся, представникам ПЦУ необхідно:

  • припинити силові захоплення храмів та примусові переводи парафій Української Православної Церкви;
  • усвідомити, що їхній канонічний статус, як він зафіксований у "Статуті Православної Церкви України", є фактично неавтокефальним і значно поступається свободам і можливостям у реалізації церковної діяльності, які передбачені Статутом про управління Української Православної Церкви;
  • вирішити питання канонічності ієрархії ПЦУ, адже для Української Православної Церкви, як і для більшості Помісних Православних Церков, є цілком очевидним, що для визнання канонічності ієрархії ПЦУ необхідне відновлення апостольської спадкоємності її єпископів».


Про те, чим насправді є УПЦ, чітко висловився єпископ Кропивницький і Голованівський Марк (якраз у день проведення Собору): «Сьогодні вони збираються у Києві. Будемо бачити, яке рішення приймуть щодо подальшої своєї долі. Але для них будь-яке рішення погане: чи то залишатися з москвою разом, і врешті-решт церква з часом розсиплеться, бо громади поступово відходитимуть від них, чи то, наприклад, оголосять себе автокефальними. Це теж призведе до їх розпаду, бо ніхто їх не визнає – в Україні вже є автокефальна церква. <...> Ми їм говорили: давайте, відходьте від російської церкви, будемо єднатися і забудемо, що було до цього».

Та й московський патріархат відпускати УПЦ у вільне плавання не збирається. Через два дні після Собору, 29 травня, російська православна церква скликала свій Синод. Зібрання постановило (мовою оригіналу): «Констатировать, что статус Украинской Православной Церкви определен Грамотой Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II от 27 октября 1990 года. <...> Выразить сожаление в связи с тем, что в ряде епархий Украинской Православной Церкви прекращается поминовение Патриарха Московского и всея Руси, что уже привело к разделениям внутри Украинской Православной Церкви и что противоречит 15 правилу Двукратного Собора».


 

Ну і насамкінець. Як справедливо (аж дивно вживати по відношенню до них таке слово) зазначили в РПЦ, діяльність Української Православної Церкви регламентується грамотою Алексія ІІ. Знайти цей документ нескладно: «Украинская Православная Церковь, соединенная через нашу Русскую Православную Церковь с Единой Святой Соборной и Апостольской Церковью, без соборного решения всей Православной Кафолической Полноты да не изменяет у себя ничего, что касается догматов веры и святых канонов».

УПЦ може скільки завгодно заявляти про свою незалежність від росії. Але варіантів розвитку подій у неї — аж три.

Перший. УПЦ лишається частиною РПЦ. Можна при цьому продукувати заяви про незалежність, які насправді будуть просто заявами, без жодних реальних наслідків.

Другий. Священники і паства УПЦ переходять до ПЦУ.

Третій. УПЦ справді відмовляється від усіх зв’язків з московитами. Однак тоді вона стає неканонічною, бо два томоси на одну державу не видають.

Ви вірите у другий або третій варіанти?

Немає коментарів:

Дописати коментар